website een online visitekaartje
door: David Blog

Een website
VS
Een online visitekaartje.



Mensen beschrijven een website vaak als een ‘online visitekaartje’, maar klopt dit wel?

Tuurlijk, een website geeft de stijl van jouw bedrijf weer en je contactgegevens zijn er op te vinden, deze eigenschappen hebben jouw visitekaartje als het goed is ook.

Maar om een website nou te omschrijven als een visitekaartje vind ik niet helemaal passend, een website is veel meer dan dat!

Wanneer je een visitekaartje uitdeelt zit hier meestal ook een kort babbeltje bij, echter kun je op je website meer informatie kwijt dan dat je persoonlijk kunt vertellen. Ten minste, je kunt een hoop vertellen, maar of het bij blijft is een andere vraag.

Op jouw website daarentegen kun je informatie zo indelen dat het makkelijk blijft hangen bij de lezer, mits je jouw website laat indelen door iemand die er verstand van heeft natuurlijk.

Grote lappen tekst blijven namelijk niet hangen, net zoals die preek van je kennis die nooit weet wanneer hij moet stoppen met praten.

Wat mensen zich vaak niet realiseren is dat een website echt de meest overzichtelijke manier is om informatie over jouw bedrijf weer te geven.

Een website kan bergen aan informatie zo presenteren dat het overzichtelijk wordt.

De bezoeker van jouw website gaat namelijk zelf op zoek naar de specifieke informatie die hij of zij te weten wilt komen over jouw onderneming. Zorg dat jouw website de bezoeker dus goed leidt naar waar hij of zij heen wilt.

Zoek je iemand die een goede overzichtelijke website voor je kan maken?
Neem dan contact met mij op.


Bereik meer!



Ben je druk bezig met netwerken en visitekaartjes uitdelen op allerlei netwerk events? Dit kost je veel tijd en energie, en vaak levert dit weinig tot niks op.

Met een website heb je een veel groter bereik, plus je hoeft niet elke keer een babbeltje te maken want alles wat je te vertellen hebt staat al op je website! Je kunt dus gewoon achterover leunen met je voeten op tafel terwijl potentiële klanten rondkijken op jouw website.

Om jouw website onder de aandacht te brengen kun je gebruik maken van Facebook of Google advertenties.
Via Facebook kun je zorgen dat jouw promotie op de tijdlijn van mensen uit specifieke doelgroepen terecht komt.
Advertenties op Google laten jouw bedrijf op specifieke zoekwoorden in google naar boven komen, dit noemen ze SEA.

Hoe hoger het budget is dat je inlegt, hoe vaker je getoond wordt. Als je stopt met betalen zul je ook niet meer getoond worden.


Blijvende resultaten.



Ben je op zoek naar blijvende resultaten in Google? Maak dan gebruik van SEO.

Wat het verschil is tussen SEA en SEO?

SEA Staat voor Search Engine Advertising, SEO Staat voor Search Engine Optimization


SEA:
• Betaalde advertenties op Google.
• Gebruikers zien dat het om advertenties gaat doordat er het woordje “advertentie” bij staat.
• Hoe meer mensen klikken op jouw website, hoe meer je betaald.
• Als je stopt met betalen verdwijn je weer compleet.

SEO:
• Kom hoger in de algemene zoek resultaten van Google.
• Je website stijgt naar een hogere positie in Google en verdwijnt niet.
• Je betaalt niet extra als mensen op je site klikken.


SEO is veel gunstiger voor jouw bedrijf, helemaal op de lange termijn, maar wanneer je hier geen verstand van hebt kun je gebruik maken van SEA.

Ik zou SEA alleen aanraden om als een kickstart te gebruiken, als je dit voor langere termijn blijft doen kost dit je veel geld die je beter kunt investeren in SEO.

Zoek je iemand die jouw bedrijf hoger kan laten komen in Google middels SEO?
Neem dan contact met mij op!


Wat je ook kunt doen is natuurlijk jouw website promoten via social media kanalen, via reclame drukwerk, en zelfs via je visitekaartje!

Zo kun je gebruikers leiden naar jouw website, waarna de website kan zorgen dat je de deal binnen haalt.


Een website is dus niet slechts een visitekaartje, maar een heuse verkoper!



Contact
× WhatsApp